Klas vijf is enthousiast begonnen aan het maken van tekstjes voor de Voki’s. Ze moeten van mij in de vakantie een account aanmaken, en na de vakantie in de les de voki’s gaan maken, maar ben benieuwd of ze gaan wachten… ik ben zelf helemaal vokiverslaafd geraakt dus ik denk dat er ook wel leerlingen gaan zijn die hetzelfde fenomeen ervaren.  Ze moesten in ieder geval hard lachen om het voorbeeld op mijn site, en ze zijn ook heel blij dat ze (nog) niet zelf hoeven in te spreken! klas vier is iets minder enthousiast, maar zij zijn voornamelijk bezig met de moeite die ze hebben met het schrijven van Franse zinnen… In deze klas zaten ook mensen die zowaar zelf de tekst wilden inspreken, terwijl we alleen de text-to-speech optie gaan gebruiken! Heb ze gelijk maar beloofd dat er  ook een voki-opdracht met zelf inspreken komt… Moet ik die wel nog even gaan verzinnen! 🙂

De wiki loopt als een trein (nu al!), bijna al mijn klassen hebben nu een opdracht: ze moeten aantekeningen uitschrijven, het werkwoordenboekje uitschrijven en voor hun project de wiki als uitwisselpagina gebruiken.  Er komen ook brieven en als het me wil lukken voki’s. De meeste leerlingen die ik een opdracht geef zijn razend enthousiast, sommigen willen zelfs in het lesuur zelf nog aan de gang! Ze vinden het leuk om er mee te werken, en dat is te zien aan hetgeen ze doen…

Ik zit ondertussen uit te vogelen wat ik met de wiki allemaal kan, en ik schijn dmv. het downloaden van een extension de accounts te kunnen beheren (wel handig, dan zie ik tenminste wie zich aanmeldt), maar ik krijg het nog niet echt voor elkaar om dit werkend te krijgen. Heb al een collega met eenzelfde soort wiki ingeroepen, die wil ook accountbeheer, misschien lukt het hem wel…

