Hieronder twee voorbeelden die ik getoetsd heb aan de CTML-principes:

Voorbeeld: wiki-opdracht A3B (klik hier)

Multimediaprincipe  Opdracht wordt alleen in woord en visueel aangeboden. Oplossing: screencast maken?
Spacial contiguity Opdracht op één pagina, maar door verdeling in stappen moet de leerling wel scrollen. 
Temporal contiguity  Voldoet niet. Misschien op te lossen door screenshots toe te voegen? 
Coherentieprincipe  Opdracht voldoet: basic instructie, geen overbodige poespas. 
Modaliteitsprincipe  Voldoet niet. Totaal geen gebruik van audio. Oplossing: screencast maken? 
Redundantieprincipe  Voldoet. Niets overbodigs te vinden. 

Voorbeeld: screencast tabellen gebruiken in eXe (klik hier)

Multimediaprincipe  voldoet: visueel en auditief
Spacial contiguity  voldoet: uitleg en voorbeelden in één filmpje.
Temporal contiguity  voldoet
Coherentieprincipe  voldoet
Modaliteitsprincipe  voldoet
Redundantieprincipe  voldoet

Ik ga mijn eigen opdracht (tenminste, mijn versie ervan) de komende tijd eens aanpassen om te kijken of ik hem aan alle principes kan laten voldoen.

