Op de studiedag voor Levende Talen aangesproken door Kathelijne Jacobs van Carte Orange. Of ik mee wilde doen met de proef voor digitaal lesmateriaal bij Carte Orange. Laat ik me daar per email al lang voor hebben aangemeld :)… Haar reactie was ook wel lachwekkend toen ze m’n naam zag, hee dus dit is het gezicht dat daarbij hoort!

Ik vind het een goede zaak dat steeds meer methodes zich bezighouden met digitaal materiaal. Het is tenslotte voor ons docenten niet allemaal even makkelijk om zelf maar materiaal te bedenken, en het is voor de huidige generatie leerlingen wel steeds belangrijker… Ze zijn tenslotte van het visuele type. Bovendien wordt het met digiborden enz. makkelijker om audio en video in te zetten in je lessen, en dat is naar mijn idee een gigantische meerwaarde! Zeker omdat het Frans dat een leerling hoort in de les vaak het énige Frans is dat een leerling hoort. Oké, afgezien van “Alors on danse” dan, zucht….

