Mijn school is al tijden lid van de OnderwijsVernieuwingsCoöperatie. Keek nooit zo heel erg naar wat we daar deden, deed mijn eigen ding tenslotte al, nietwaar? Nu heb ik me vandaag aangemeld voor een stimuleringstraject van de OVC getiteld “OVC maak samen”. Hierin ga je als docent zelf leereenheden maken met de lessenmaker, die dan op de OVC lesbank worden gepubliceerd. Als dank krijg je een klein bedrag in waardebonnen. Heb besloten me aan te melden omdat ik nu onder begeleiding van een lma (leermiddelenarrangeur) van onze school kennis kan gaan maken met de OVCtool Lessenmaker, en omdat ik er nu iets leuks voor terug krijg. Hebberig typje, ik geef het toe.

Ik ben van plan om een lessenserie te ontwerpen die leerlingen uit 3HV voor gaat bereiden op taaldorp, en dan wel taaldorp in Parolay natuurlijk! Ambitieus, zo gaf Theo Poot (de lma die mij gaat begeleiden) grif toe, maar als het geen uitdaging is is het ook niet leuk, of wel?

Wordt vervolgd…. en als jouw school lid is van de OVC: aanmelden!!!! Het kan nog t/m zondag…

