Ben nu een tijdje met de lessenmaker van de OVC bezig, en voorlopig vind ik het heerlijk makkelijk om mee te werken. Moet wel zeggen dat de online handleiding op Prodocent niet alle onderdelen van de lessenmaker beslaat, en drie keer raden… juist de onderdelen die ik niet kan vinden wilde ik gebruiken hahaha! 😀

Gelukkig zijn lma’s hele handige mensen, en heb ik inmiddels genoeg leerstof gekregen over de lessenmaker om er aardig mee uit de voeten te kunnen. Het grootste voordeel vind ik dat het invoegen van bronnen erg makkelijk is, en dat je redelijk eenvoudig een interactieve rubric kunt maken om dingen te beoordelen. In mijn geval erg handig: ik maak een ERK-rubric bij het onderdeel dat beoordeeld moet worden, en de leerlingen weten gelijk op welk niveau ze bezig zijn!

Denk wel dat het nog even duurt voordat mijn eerste leereenheid gepubliceerd wordt, er moet nog één cruciaal onderdeel in, de expressions utiles, en daar moet ik echt even een keertje voor gaan zitten. Inhoudelijk moet dat deel tenslotte wel kloppen, anders leer ik de leerlingen verkeerde dingen….

Daarna gelijk door naar leereenheid 2, ik begin er lol in te krijgen! 😀 Als de eerste gepubliceerd is dan laat ik het direct weten!

