Onze school doet mee aan een pilot voor Thieme Meulenhoff met materiaal voor Carte Orange in De Digitale Klas, DDK.

Vandaag ben ik in mijn eerste klas begonnen met het eerste lesje. De techniek werkte niet mee, maar na een act “dat ding weet na twee weken gewoon niet meer dat ik de baas ben joh” (ben twee weken ziek geweest) was de ellende verholpen en deed mijn SMARTboard gewoon weer wat het moest doen.

Gelijk bij het eerste scherm riepen leerlingen al: “hee mevrouw die staat ook in ons boek!” De herkenning was groot :). Ik heb aan de klas uitgelegd dat we in een pilot zitten en dat we dit materiaal dus samen mogen uittesten. Ze riepen gelijk vol enthousiasme: doen we dit dan de rest van het jaar mevrouw? De video over “Powériser” was een grote hit, al wisten de leerlingen de antwoorden op de eerste twee vragen direct al na het zien van de screenshot…

Tot zover ging het al heel goed…. en toen kwam ik bij de oefeningen aan! Dacht ik een enthousiaste klas te hebben, bleken ze ineens hyperfanatiek! “Mevrouw mag ik naar het bord, mevrouw ik ben nog niet geweest, mevrouw ik wil ook een beurt” en dat keer 25…. Een beetje veel voor een net weer herstelde docent, maar ik ben blij dat ze het leuk vonden om te doen.

Na de vakantie ga ik verder met de wat inhoudelijker lessen, maar als deze eerste les een voorbode is, vind ik de pilot nu al geslaagd! 😀

