Het nieuwige is er nu een beetje af met mijn klas, maar ze doen fanatiek mee met de lessen. Ik kom erg weinig dingen tegen waarvan ik denk dat ze niet helemaal werken, dus dat is een groot pluspunt: het enige is dat ik in de texto-presentatie bijvoorbeeld een prullenbak heb staan waar de foute items niet in verdwijnen (ze blijven er op liggen).

Helaas had ik vandaag een mega#fail (zoals we dat op twitter roepen)…. Ik wil het tweede deel van de texto-presentatie gaan doen met mijn klas, zodat ik de grammatica kan uitleggen, DOET MIJN SMARTBOARD HET NIET! Met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen… de beamer had het opgegeven.

Helaas was ik mijn klas op dat moment, ondanks een act eromheen en uitleg op het kleine whiteboard ernaast, volledig kwijt! Ik heb ze wel wat kunnen laten doen maar in principe was dit lesuur verloren tijd.

conclusie: DDK is heerlijk, maar dan moet je techniek wel meewerken! En hoelang het gaat duren voordat ik in dit specifieke lokaal een SMARTboard terug heb… geen idee! Dat wordt dus dubbele lesvoorbereidingen voor dat uur… Niet echt handig! 😦

