Vanochtend keek ik zo eens in de leermiddelendatabase van Digischool. 406 bestanden, waarvan 99 van mij; en ik heb er nog 18 in de wacht staan om goedgekeurd te worden. Dat betekent dus dat er straks 424 bestanden in de database staan waarvan ik er 117 heb ingestuurd. De rest van Fransgevend Nederland is dus goed voor 307 bestanden?

Ik kan het me haast niet voorstellen… En toch is het zo. Ik weet dat ik met 117 bestanden een uitzondering ben, lang niet iedereen heeft naast het werk tijd genoeg om heel veel materiaal te maken, maar iedereen heeft toch wel IETS op zijn of haar computer staan?

Ik hoop dat de maand van het uploaden wat mensen wakker maakt. We kunnen het samen zo veel makkelijker maken voor elkaar: jij uploadt iets dat ik kan downloaden omdat het voor mijn klas leuk is, en ik upload iets dat jij kunt downloaden omdat het voor jouw klas leuk is. Simpeler kan niet toch?

Laat iedereen minimaal 1 leermiddel uploaden! Dan streven we de sectie Duits misschien nog wel voorbij in aantal……

