Ik realiseer me dat ik mijn blog een beetje heb verwaarloosd de laatste tijd, maar hier ben ik dan toch weer even! Ik ben nog steeds stug aan het doortesten voor Carte Orange in DDK, en het valt me op dat hoe verder ik kom, hoe meer dingen ik tegenkom die niet helemaal kloppen. Animaties die ontbreken, spelfouten in tekst, Roman-Photo’s die niet kloppen met de boeken van de leerlingen: mijn leerlingen roepen tegenwoordig al minimaal drie keer in de les “feedback-knopje mevrouw”! Soms zelfs voordat ik zie wat er dan niet klopt….

Het werken met het materiaal is nog steeds erg leuk, en de leerlingen zijn nu helemaal gewend aan het concept. Ze klieren gewoon weer tussendoor ;-). Ik merk wel dat met name een aantal van mijn zwakkere leerlingen nu sneller de mond durven opendoen als het om het geven van antwoorden gaat, en daar ben ik erg blij mee! Vooral mijn beste vriend N, die alleen maar 3,0 haalt op toetsen doet nu zijn mond open en komt naar het bord om een oefening te doen…. *juich*!

Volgende week tussenevaluatie met de mensen van Thieme!

